02-03-2017 - Cap de Marimanha (canal norte)
02-03-2017 - Puigllançada i Tossa
23-02-2017

Sortida amb els esquís des del prat de Campllong (cota 1.700m aprox.) passat Meranges, i remuntada prou directa cap al Bony del Manyer Sud (2.801m) pel rec del Torer (el camí costa de seguir durant un tram curt per dins el bosc just passat el prat, però enseguida s'obra). Ull amb l'ascens directa a les pales SE del cim, caldrà agafar-les del tot estables (l'alternativa serà la portella del Torer i carenar el llom fins al cim).

Descens prou directa cap al refugi J. Folch i Girona. Pells i pujada per la vessant NO cap al Puigpedrós. Darrer descens directa cap al prat de Campllong per la rasa del Forat del Bou. L'entrada al Forat la farem per forts pendents (mínim 25º), jo escullo una estètica canal (40º) al tancament de la vall a ple N. Atenció que cap a la cota 2.300m, després del evident canvi de resant que ens penja sobre el riu, cal flaquejar cap a una clariana generada per un antic allau i així evitar el tallant de roca on acaba el Forat del Bou. La clariana ens deixa esquiar al gust els pendents constants fins a trobar el riu a la cota 2000m. Novament, terreny a esquiar només amb mantell ben estable.

Farem la tornada al prat pel marge esquerra del riu, per on el camí d'estiu. La obaga té més neu, però no em queda clara la continuïtat. En tot cas, si no hi ha prou neu, aquí ens haurem de descalçar que el terreny és rebuscat. Aquest cop s'arriba esquiant de nou fins a l'aparcament.

Ben bona volta que tot i orientada a sud gira amb el sol i si ens hi posem aviat l'anirem seguint amb bona neu. Surten uns 1.700m de desnivell acumulat. I un bon dinar al restaurant Cal Joan de Meranges per arrodonir-ho!

Des del prat de Campllong, a l'esquerra les costes del Bony del Manyer Sud i el descens del Forat del Bou des del Puigpedrós a la dreta

La nord del Bony del Manyer Sud sobre el refugi, petit punt dissimulat.

A les canals d'entrada del Forat del Bou

terreny allavós dins el forat del Bou

al canvi de resant on flaquejarem al gust cap a la clariana de l'esquerra que ens cau al riu